Varit en riktigt lång dag idag men väldigt lugn ändå. På förmiddagen var det dags att träffa hästarna!! De var dock inte så snälla och gulliga som hästarna i Zimbabwe utan gjorde allt för att försöks få maten ur våra händer. De första vi fick göra var att försöka få in en häst som var jätte mager i en egen inhägnad så hon kunde få äta i fred. Sen fick vi välja en varsin häst att ta hand om. Jag fick Lady Pride hur fin och lugn som helst. Alla de andras hästar försökte sparkas, rymma och var inte alls hjälpsamma. Men jag och lady Pride vi mös, ryktades och flätade hennes svans. 

Vi skulle hållit på till 12 men när hästarna fått mat så var de så trötta så redan vid 10 var vi klara. Jag fick då sällskap av Marietas(kvinnan som äger farmen och uppfostrat de flesta djuren) hundar som kom och satte sig i mitt knä och mös. En av den Beaty en valp är döv och märkte inte när de andra följde efter husse, lyckligt nog! Så vi lekte i skuggan och blev till slut så trötta att vi båda somna på där på gräset. 

Efter en mysig powernap gick jag till poolen där de andra hängde. Vi fick återigen sällskap av strutsen som var törstig. Alex ville dock komma ännu närmre och försöka rida honom, vilket inte gick tyvärr... Stackars struts... Efter frukost var tanken att sola lite mer men det var outhärdligt varmt så fortsatte med powernap i stugan. Som blev liiite längre än tänkt så vi fick springa till farmen. 

På eftermiddagen fick jag outside feeding medan Kajsa och Anso fick vara lediga.. Borde vara mer glad över att jag fick göra något och vara med djuren meeen som sagt var det helt galet varmt och vår älskade Madame(som är en tjej som vägrar röra kött, inte följer regler, röker hela tiden och är allmänt lat) skulle ju självklart sitta inne i bilen för hon klara inte solen. Så kämpade på där bak i solen med allt kött och milipop. 

Blev dock en väldigt spännande eftermiddag när vi kom till lejonen. Caroline och Alex skulle kasta in köttet samtidigt så på 1,2,3 kastar de ooooch Carolines köttbit till hanen fastnar hängandes i stängslet. Så det hungriga lejonet greppar köttet med munnen och med klorna och börjar dra & dra & dra så hela stängslet rör sig. Efter ett tag börjar stängslet även släppa från pinnarna de sitter fast på så alla beordras att hoppa in eller jag upp på bilen igen. Efter en långkamp och stora hål i stängslet lossna till slut köttet och han kunde springa iväg. Nu finns det i alla fall ett stort fint minne av Caroline och koordinats kommer aldrig glömma henne... När allt var lugnt hade vi en lek där alla fick säga fakta om lejon, ganska skönt att man var med lejon förra året! 

När vi var klara med lejonen var det babianernas tur och som vanligt bara kasta milipops-bollar över stängslet. Där hände inget intressant, tyvärr eller bra kanske. Istället prata vi fakta om dem och lärde mig bland annat att när de har så där stora röda rumpor är när de är i "parning" eller vad man ska säga. Dessutom är de starka som 3 män!

På kvällen var det mitt lags tur att grilla allas mat så vid 5 möte jag upp Flo från mitt lag så börja vi med elden. Jag började hugga ved men efter 2 bitar orkade jag inte mer så Flo högg och jag placera dem i brasan. Vid kvart i sex var alla brasor klara så vi kunde gå och byta om och sen gå tillbaka vid 6 när maten kom. Förra veckan blev inte maten de grilla klar fören vid kvart i 10 så vi kände lite press och började därför grilla så fort vi kunde över den perfekta(känn skrytet) glöden!! När köttet, kycklingen, korven, brödet och grönsaksspetten var grillade var klockan bara 19.15 och på lördagen äter vi 19.30 så HIGH FIVE till oss! 

Kommentera

Publiceras ej