Söndag=sovmorgon!!! När vaknar jag? Jo 06.00 och är klar vaken... Snacka om att man blir invan med saker. Jag och Kajsa ställer alltid klockan på 06.30 men en i vår stuga vill väldigt gärna gå upp vid 06.00 så hon hinner sminka sig osv på morgonen. Därav vaknar även vi då då hon inte är super smidig. 

Men idag fick vi i alla fall ligga kvar i sängarna till kvart i 8 och dessutom pannkakor till frukost!!! Dock smaka mina satan... De var äggfria, glutenfria och laktosfria så att alla specialmänniskor fick! God tanke men nja,.. 

Förmiddagsuppgiften var tänkt att vara food prep IGEN, tråkigt nog börjar jag redan tröttna på det och jag som sagt åt alla att inte gnälla om uppgifterna. Men senaste gångerna jag haft det har jag fått röda utslag över hela halsen som inte försvinner förens efter några dagar. Jag fick det även när de andra fick kokta ägg till frukost och åt runt omkring mig. Sååå lyckligt nig slapp jag och ännu bättre då Kajsa, Anso, Alex & Caroline var lediga, som de även var igår de lyxisarna. Så efter jag hjälpt tjejerna vid foodprep med små grejer så bestämde vi oss för att ha Cheetah interaction och hängde först med Atheno som har en egen stor inhägnad och ville verkligen mysa. 

När han fått sin dos gick vi till de tre andra som också var riktigt mysiga idag. Känns helt sjukt att hälla vatten i handen och ha en gepard som dricker ur den!! En av dem tyckte dock min solskyddsfaktor var godare och slickade av ALLT från högerarmen haha... Värsta är att de har tungor vassa som vassaste sandpapper. 

Som avslutning på vår förmiddag fick jag hjälp att ta ut piercingen så jag ÄNTLIGEN kunde hänga med Olli & Lilly som är två babianer. Lilly är super liten och Olli är lite äldre. Vanligtvis kan de vara lite små aggressiva och testa en vem som är mest dominant. Detta gör dem genom ert testbet och reagerar man på det biter dem mer. Man ska alltså bara stå helt still och låtsas som ingenting. Idag var de dock båda två väldigt snälla och gulliga och Lilly bet mig bara en gång i fingret när hon blev rädd. Var helt underbart att leka med en liten babian som man kan slänga upp i luften, hoppar upp på ens axlar och huvud och bara leka. 

Vid 12 var det dags för tjejerna att städa food prep området så jag gick och hjälpte dem med det innan jag gick tillbaka. Idag är det ju som sagt söndag vilket betyder fish'n chips till lunch. Fisken var riktigt god men pommesen var alldeles för feta så de slog ut både mig och Kajsa som däcka i sängarna direkt. 

På eftermiddagen var vi återigen lediga så hängde först lite utanför de stora babianernas inhägnad och prata och chilla med dem. Därefter skulle de små flyttas till inhägnaden igen där vi kan hänga med dem så vi satte oss där och vänta. Och vänta, och vänta och vänta. Till slut hade hela konversationen och väntandet eskalerat till en konversation om allas konstigaste, bästa, värsta osv. Sexupplevelser och alla glömde vad vi vänta på. Efter många historier och galna upplevelser orkade vi dock inte vänta längre och gick istället tillbaka. 

Väl tillbaka fick jag äntligen duscha och tvätta håret. När vi sen kom tillbaka till stugan fick vi veta att tjejen som går upp vid 6 troligtvis blivit magsjuk och hängt på toan hela dagen och spydde utanför stugan precis när jag kom tillbaka från duschen. Såååå nu blir det handsprit, handsprit & handsprit och försöka att röra så lite som möjligt i stugan. Förhoppningsvis skyddar myggnäten mot magsjuka eller vad det är också... 

Nu är det gruppen Snoobab(baboons bakochfram!) som ska göra söndagsmaten och jag då! Så full fart med pasta, köttfärs och alltihopa och sen tidigt i sängs, imorgon vill jag faktiskt göra något aktivt! Mer än gosa med geparder och leka med babianer!

Kommentera

Publiceras ej