Igår kväll satt jag och Kajsa och skrev önskelista till sista veckan på saker vi vill göra. Vissa gick i uppfyllelse fortare än förväntat vilket var - Olli & Lilly interaction! Jag och Iko från min stuga skulle få gå på en promenad med dem men det vissa sig att Olli blivit sjuk under natten. Så den lilla vilden som vanligtvis brukar springa runt, hoppa och bitas satt nu och hängde och sov i buren. Men medan vi vänta på Evert hitta vi alla hundarna och hängde med dem på Marietas innergård. Vi fick dessutom privilegiet att träffa en baby springbuck som fastnat mellan vildhundarnas och leopardens stängsel. När de sen försökte rädda den blev den bara räddare och sprang längre in, vilket gjorde leoparden ännu mer exalterad och försökte attackera och döda den. Till slut lyckades de rädda den och den fick nu bo i Marietas sovrum för att få lite lugn och ro. 

Efter att vi kommit överens med Marieta om att ha en enda stor sleep out på innergården med alla hundarna gick jag och Iko och vänta på Evert vid Ollis inhägnad. När vi väntat i år och dar gick vi till slut in i inhägnaden och sjuka och söta lilla Olli bosatte sig i mitt knä och fortsatte sova. Vilda Claues fick Iko istället underhålla tills Evert kom och berätta att det blir ingen walk utan vi fick stanna och umgås med Olli & Claues och när Lilly vakna skulle vi flytta Olli och Lilly till deras bur. 

Flytten var dock ett bakslag då det plötsligt var massor med intressanta saker att titta på runt omkring så istället för att ta igen sig och vila sprang nu Olli runt i buren med flackande blick. Att dessutom vara med lilla Lilly som bara skriker efter Marieta och har panik för det var som grädden på moset för ingen ro eller vila. Gick till slut ut och väntade på att de skulle öppna volontärrummet istället. 

När jag väl hade mina grejer blev det powerwalk tillbaka till the Village för dusch och tvättning av kläder. 1 par trosor, 1 linne och 1 par strumpor kommer man inte långt på. Efter handtvätten var det äntligen lunch, som jag längtat. Helt förjäves då de andra fick omelett och jag fick ett försök på detsamma men minus ägg och plus 25626 kg cheedarost. Så med ett helt paket kakor i magen istället så blev det för lång powernap igen och en dissig promenad till farmen. 

Hamnade på Atheno walk på eftermiddagen, en lekfull liten geparder som ville allt annat än promenera! Vi satt istället i skuggan medan han vände på sig framgick tillbaka för att vara jobbig. Man säger att geparder har en blind och en vass sida, den blinda är när de ligger på sidan och har benen och magen från dig eftersom de då inte kan skada dig. Den vassa sidan är när de snabbt vänder om och man har huvudet och benen mot sig, så det var det han gjorde medan vi lekte lekar som att kasta sten på en flaska på Kajsas huvud haha.. Ganska trötta och mätta på sol allihopa. 

Nu är vi tillbaka i stugan och ska strax göra oss ordning för LAPA NIIIIIGHT!!!! Är dock inte jätte taggad idag på det pga värmen och allt men sa ju detsamma förra veckan så hoppas jag och huvudet samarbetar i mängden alkoholintag Johanna behöver. Skriver inte vi får se vilka som överlever för då blir mamma orolig om jag inte skriver imorgon men säger väl bara, TELL U ALL ABOUT IMORN!!

Kommentera

Publiceras ej