Kvällen blev galnare än väntat igår. Det börja med att det vara massa danser som hela gruppen gjorde och på det lilla utrymmet var det ganska svårt. Sen drog tjejerna igång "sexi-dance" runt pålar och på bord som slutade med dans-battle. Det här med sexidans med redskap var inte riktigt min grej så då jag istället freaka ur till texten så blev jag segrare, hahaha. Alltid roligt att höra att man var helt spektakulär, undrar dock vad folk sagt om de inte var rödögda och spritångorna flöda.. 

Vid 11 stängde baren och vi hamna plötsligt i en stor hög ute på gräset. När vi ska lära känna djuren kallar vi det t.ex. Interaction with the baboons och när man får sova ute heter det kort och gott Sleep out så högen på gräset blev Interaction sleep out with Jess & Tyla. När det inte var roligt längre åkte vi tillbaka till the Village där alla samlats vid lägerelden. Jag började dock bli super trött och Kajsa sov redan så kvällen tog slut där för min del. 

Imorse var det inte lika kul att gå upp och haft roligt dagen innan.. Somna vid 1 och klockan ringer 06.30, var som upplagt för att kasta mig själv in till vildhundarna. Fortsatte sedan med att de glömt smöret till mina mackor och de var smulor från den äggiga frukosten i yoghurten så hade mina två tittar mackor och pulverkaffe. De två mackorna blev dock bara en då vår lilla gosiga Village katt tyckte hon förtjäna den mer. Det tyckte dock inte vårdsvinet bacon som sen tog mackan från henne. 

Vi skulle sedan säga hejdå till de som åkte men då både jag och Kajsa inte var på topp passa vi istället på att sova lite extra. Så pass extra så vi blev sena till förmiddagsuppgifterna. Var dock inge fara på taket då jag återigen hade food prep så det var bara att börja haka frukt och grönsaker, skära kött och fylla upp alla skålar. Jag tog mig an sköldpaddorna som vanligt och idag var det även städning som gällde så jag och mina tortoise vandra omkring och kratta upp bajs. 

När jag var klar så var de andra redan klara med sina djur och de enda som återstod var babianerna och gamarna som måste göras tillsammans med en från personalen. Så det blev vänta, vänta, vänta ooooch vänta. Vi som blev klara så tidigt var plötsligt klara strax efter 12 istället vilket är då vi ska vara klara.

Eftermiddagen börja ganska grå och tragisk men samtidigt fint. Vi hade begravning för Pickels, hunden som blev påkörd. Pickels var väldigt betydelsefull för farmen då hon var den som uppfostrat många av djuren. Bland annat lejonen, leoparden, några geparder och flera andra. Det en känslofylld ceremoni som sluta med att vi alla fick ta lite jord var och lägga på graven och därefter grävde Conrad, ägaren, igen gravplatsen. Hemskt att se på men samtidigt meningsfullt. 

När jag hämtat mig och torkat tårarna fortsatte vi med food prep. Nu var det dock mest städning som återstod. Bland annat hos de galna gårdarna som precis fått bebisar och inte riktigt gillar oss. Imorse fick jag försvara mig med en skål för att ens kunna byta deras mat. Nu på eftermiddagen skulle vi byta vatten i dammen och städa, lättare sagt en gjort men sjukt vackert blev det. Sista att göra var att städa macaw-fåglarnas bur som också har duvor och gåsar. Där blev det party då jag satte på musik och alla fåglarna sjöng med!  

Denna gång blev vi klara på riktigt och behövde inte vänta så gick och satte mig vid baren med en cola. Fram tills Ringo, en blind get, började gå i cirklar och bräkte och hitta inte sin bror Jack. Vet inte om jag berättat om dessa snubbar men Ringo är som sagt en blind get som alltid går med sin bror Jack för att inte tappa bort sig. Dock går Ringo iväg ibland och ramlar ibland i poolen eller går vilse. Till detta par hör även Ozzy, en struts, som är lite självdestruktiv och kan ibland banka huvudet i väggen tills det blöder. Så dessa tre hänger ihop. Nu var det som sagt så att Ringo ramlat i poolen och någon hade dragit upp han i öronen vilket gjorde att när vi väl ropa på han så hörde han inget och såg inget heller. Därav allt bräkande och gå i cirklar... Fick agera motor och putta honom på rumpan och styra han rätt väg så han kom med sina homies. 

Sista uppgiften var att jaga in kalkonerna in i deras burar så jag satte igång själv och det gick ju... Bra.. Eller inte! 12 kalkoner som alla hakar på varandra och springer åt olika håll. Till slut fick vi in dem och då var det bara några andra gåsar och deras barn kvar... TILL SLUT var ska djur inne och vi kunde börja gå tillbaka, men.. Väl framme insåg jag och Maria i mitt lag att vi glömt katternas mat sååå det var bara att promenera tillbaka. Vi hade dock sällskap av en struts, en häst och två kossor så vi behövde ju inte känna oss själva... 

Nu har vi äntligen ätit och för första gången fått riiiktiga grönsaker!!! Ljuvligt med tomat och gurka!!! Dåliga nyheter fick jag dock med de goda, min grupp som måste ta hand om disken... Sista dagen innan det kommer nya newbies som tar hand om det... Sååå min tidiga kväll i sängs får väl helt enkelt vänta! 

Kommentera

Publiceras ej