En vecka på Harnas idag! Hipp hipp hurra!! 2 veckor kvar och nu börjar det kännas tråkigt att det är så snart.. Dock saknar man en riktig säng för idag var det ännu svårare att komma upp idag men med lite pulverkaffe och en glad Ham, en av de två vårtsvinen, var man fit for fight. Hamnade på lifeline patrol på förmiddagen vilket betyder att vi matar vissa av djuren och sen ska åka och leta efter gropar som djur grävt in under stängslet. 

Första gänget som skulle ha mat var de vilda babianerna som ja är vilda och helt crazy. De skulle enkelt kunna döda en på mindre än en minut så vi tömde hinkarna med Milipops och tutade och kalla på dem och drog illa kvickt när vi såg dem i fjärran. 

Efter de vilda babianerna vänta den stora inhägnaden med babianer där vi stod och kasta in maten. När dessa var mätta och belåtna var det de galna strutsarnas tur. De är några elaka satar kan jag säga, fyfan. Jag skulle hoppa ur bilen och öppna grinden så vi kom igenom. Men framför grinden stod en struts som vägra flytta sig så jag tänkte om jag går bestämt och "dominant" som vi lärt oss flyttar den ju på sig, eller? Nej den gick istället emot mig och burra upp sig och fräste jag tänkte igen "okej fan jag går mot han! För det är väl så man gör? Eller hur fan gör man med en struts?" Och ungefär vid den tidpunkten var hon inte längre så långt bort så istället fick jag panik och sprang tillbaka till bilen. Miguel som var vår cordinator hoppade ur och lyckades skrämma iväg henne men berätta sen "2 saker att tänka på med strutsar, vänd aldrig ryggen till och spring absolut inte.". Wellwell jag gjorde båda... Man skulle tydligen tackla dem eller greppa dem runt halsen, njaaa tror inte det. 

Till slut börja vi i alla fall leta hål och det var en hel del. Färre än vanligt men ändå väldigt många. Tjejerna jag var med gjorde upp att vi skulle köra vart tredje hål då vi var 3 men då vi hade 3 spadar och jag tamefan inte tränar på år och dar ville jag inte bara sitta på bilen så ut och grävde vid varje hål. Solbränna och träning på samma gång! 

Innan vi åkte tillbaka skulle vi städa upp hos 3 vilda unga geparder och deras inhägnad. Var ganska coolt att se beviset på att de faktiskt är runners och inte fighters. De gillade absolut inte att ha oss där inne men minsta steg mot dem så sprang de. Känns helt stört att stå där, plocka upp lite päls & ben från något djur de ätit och så springer de bara 4 meter bredvid en... Men så mäktigt. 

På väg därifrån hade ett helt träd fallit ner så då blev vi skogsarbetare också och kasta stockar å stenar. Miguel som är gammal rugby spelar som gjort allt annat än skip't legday lyckades dra undan hela trädet! 

Då vi blev klara så fort fick jag en hel timme vid poolen innan det bjöds på spaghetti bolognese. Det är också ganska galet, ligga och sola ha poolen framför dig och 10 m därifrån är savannen och ett stort vattenhål som alla sorters djur besöker. Helt okej utsikt. 

Min eftermiddag sen har varit UNDERBAR!! Har nästan haft ångest för ikväll med alla newbis(jag är inte newbi längre!!!) ska alla säga sin bästa uppgift denna vecka och jag har verkligen inte vetat vart som vart bäst. Allt har väl vart bra och så men inget helt amazing, men idag fick jag det! Walking with the three cheetahs!!!!! De var dock bara två men det säg väl för mig. Vi fick nämligen hoppa in i en bil som är som en bur, locka in dem in i bil/buren medan vi satt där och åka till stället vi skulle gå vid. Väl ute promenerade vi, de drack vatten från min vattenflaska och hand och bara mös och tog selfies. Helt otroligt var det! Speciellt när de blev så trötta att vi bara satt ner allihopa och hade en frågelek för att lära känns varandra och en av dem låg bredvid mig så vi kunde gosa under hela tiden. MED EN GEPARD?!?! Wow jag är så glad just nu. Jag har ju dock inte fått gosa så mycket och nära som Kajsa men nu kan jag i alla fall lugna mig lite att jag fick det efter en vecka. 

Nu har här precis duschats med vattenmängd cirka 2 liter, riktig africa feeling. Fick i alla fall bort de mesta dammet men lukten av kött sitter som ingrott i händerna... Och alla dessa rispor jag fått på benen sen gårdagens promenad gosh ser ut som att jag snarare fightades med geparder en leta efter dem. Så var det tragiskt nog bara buskar... 

Om 45 min är det middag och spaning på de nya. Vi har lovat att ta in dem som våra små barn. Speciellt eftersom världens diskussion och argumentation angående maten vid lunch. Dock fler tyskar vilket suger men vi gör det bästa av det!! 

Kommentera

Publiceras ej