Näst-sista dagen här nere alltså, tragiskt men skönt samtidigt. När man till frukost får översötad gröt och torr macka utan smör och ja juste ännu en kopp pulverkaffe ska det bli skönt att komma hem och kunna käka en lingongrova, kvarg och riktigt kaffe! Meeen nu är vi fortfarande här, med alla dessa ljuvliga nya vänner och djur och det är inte så pjåkigt. 

På morgonmötet ropa Evert upp "Owls Johanna - Morning tour" och då var det inte ens kul längre, skulle betyda 3 dagen på morning tour av 4 möjliga. Och "oj ja juste du var den 5e som var på morning tour igår" och jag kunde inte låta bli att tänka nej först var jag den enda och möjligtvis den 4e när du samlat ihop 3 till. Fick i alla fall byta till research som jag bett om sen sist jag hade det och inte hitta några geparder. 

Så in i research bilen med inälvor till vildhundarna, mat till piggsvinen och de vilda mungosarna. Sen satte letandet igång, höll mig inne i bilen första halvan för att orka med hela förmiddagen. Vi byte efter ett tag och efter mycket åkande och även promenad genom skog och mark så hitta vi äntligen efterlängtad Pride. Pride sägs vara den mest sociala geparder som kommer till bilen och alltid gosar men som sagt sist hitta vi henne inte ens och idag - då var det lunchdags. Men nu har jag äntligen fått träffa henne och även om jag inte har mysiga och gosiga selfies var det mäktigt. Häftigt att se att hon faktiskt fångat sitt eget byte och inte käka de uppskurna köttet som alla andra gör. Tyvärr var dock bytet en bebis stenbock likadan som den jag mata för några dagar sen men - circle of life! 

Vi fortsatte sedan för att försöka hitta Max & Mauritz och lyckan var på vår sida för bara minuter efter lite letande kom de gåendes över vägen. Dessa är inte lika gosiga men kom fram och hälsa, drack vatten ur våra händer och hängde med oss i skuggan. Fick riktigt fina bilder i alla fall och eftersom vi hitta alla så snabbt var vi tillbaka på farmen redan vid halv 12.

Spenderade hela 1 h vid poolen och det både syns och märks på min rygg. Äntligen!! Har mesta dels fått framside-bränna så nu börjar det jämna ut sig. På eftermiddags mötet var det samma visa som vanligt, du kan välja det här eller det här men inte det här och inte det här. Självklart ingenting av det jag önskat så tog bara det de andra inte ville ha så jag slapp dem haha! Fick sen veta att det skulle vara Tyson-interacion, alltså umgås och vara med en av geparderna som de slutat ha det med pga att han attackerat folk. Så efter mycket övertygande lyckades jag byta till mig till det så jag fick göra något annorlunda och spännande. 

Det var jag och två andra och vi gick igenom alla regler m.m. innan och faktiskt så gick det jätte bra. Vi lekte med hans leksaker dock på avstånd och ja bara hängde inne i hans inhägnad. Jag tror han uppskatta det väldigt mycket då han varit själv där inne väldigt länge. Tanken är att man ska hålla på till 5 men när han började bete sig annorlunda och stirra på oss bestämde vi oss för att gå ut. 

När vi nästan avlidit av värmeslag i stugan och lyckats med lite av packningen var det middags dags. Schnitzel, alltså friterad, bakade grönsaker typ gratäng med grönsaker och pommes. Glömde berätta att vi fick friterat bröd till lunch idag?!?!?!?! Och typ curry köttfärs. Alltså kakor för min del! Så efter denna ljuvliga måltid fick vi någon slags energi och har nu haft interactionn med Anso som varit sjuk sista dagarna. Skrattat så vi gråtit och pratat ut om allt skvaller vi hört. Kommer helt klart sakna det!! 

Nu är klockan snart 10 och jag lär sova 5 kvart i timmen om jag ska vara någorlunda pigg för sista dagen och LAPA-night! Så, natti!! 

Kommentera

Publiceras ej