Var helt otroligt trött imorse och drog oss verkligen upp till frukosten, som tur var var det inte lika kallt idag. Snarare tvärtom.. När vi promenera till farmen vid halv 8 så var det redan så man svettades. 

Min förmiddags uppgift var Research  med Bonita som hade hand om det. Vi samlade ihop kött till vildhundarna, en leopard och några mungos och begav oss sen iväg. Musiken pumpade i bilen och alla vart nog lite för taggad för när det väl var dags att leta efter geparder med hjälp av radar var de inga alls som dök upp. Så vi leta & leta och fick till slut åka och hämta upp några av städerskorna som skulle städa "research-huset" istället. Väl där skulle vi möt upp massa söta mungos men de var inte heller där. Så vi åkte i alla fall till vildhundarna och mata dem, där jag förövrigt lyckades välta hela hinken med kött över mina sista rena kläder...

Till slut fick vi signal från ett av gps-halsbanden på geparderna så efter en lång bit med bil så började vi istället gå. Och fyfan säger jag bara, massa taggbuskar, torrt gräs ibland enda upp till hakan och en sol som står MITT på himlen... Och inte hitta vi henne heller. Så istället blev det tävling om jag eller hon från personalen hittade tillbaks snabbast till vägen och bilen. Hon vann självklart.. 

Vi fortsatte därför med bil och jag och en tjej som heter Laura satt där på taket och sökte av och sökte av. Men inga geparder alls så till slut fick vi ge upp och åkte tillbaka och hämta städerskorna. Denna gången var mungosarna där och de är i alla fall fortfarande mitt favoritdjur, än så länge för de biter tydligen svin hårt de med. Men dessa var vääärldens goaste, kröp upp i mitt knä och myste. 

Väl tillbaka på farmen så var Volontärrummet redan låst, det är det rum vi låser in våra värdesaker i och laddar allt som behövs laddas. Så idag med, för ja igår råka jag glömma nyckeln till stugan så var nyckeln inlåst men denna gång lika så mobil och allt annat som låg på laddning. Idag var det dock inte jag som låst in nyckeln. DOCK hade en av tyskarna från vårt rum lyckats smita in i rummet medan städerskorna var där så vi hade den istället helt olåst. Helt onödig info men ja nu vet ni att jag i alla fall fick rena kläder till slut.. 

Efter lunch fick vi äntligen tvätta!!! Så jag och Kajsa tog vår hög med smutsiga kläder och stod och handtvättade i solskenet. Som under dagen bara blev starkare och starkare och varmare. Måste varit minst 35 grader idag... 

Ganska outhärdligt då eftermiddags uppgiften skulle varit att städa inne hos vildhundarna men istället blev hos gamarna. Så övervakad av två gamar skulle vi först tömma och städa ett två vattenhål. Med 5 pers som gjorde det gick det super fort och vi fyllde upp det igen. Dock var vattnet helt skitigt och visade sig vara toalettvatten som de vattnar blommorna med. Detta var uppenbarligen fel så det var bara att börja om på ruta 1, denna gång med bajsvatten som skulle ut. När vi väl var klara med det och trodde att vi var helt klara återstod plötsligt vara att kratta hela inhägnaden... 

Till slut blev vi klara och kunde äntligen gå tillbaka och duscha bort all skit. Nu är det förberedelser till max i alla stugor för ikväll är det LAPA-night vilket är avslutningen för de som åker hem imorgon. Tydligen finns det shotar i olika djurnamn, de är tequilarace, beer-Pong och förra veckan var det kondom-fight.. Så vi får väl se vad som sker. Uppdaterar imorgon vilka som överlevde och inte!!

Kommentera

Publiceras ej