Beredd att säga igen att idag varit den bästa dagen då det blivit massa gosande. Men kan ju börja att berätta att vi inte stannade uppe till 11, vi försökte men efter att vi hängt i Majas och Alex stuga ett tag gick vi till slut och la oss. Att dessutom ha sovmorgon idag gjorde bara saken ännu bättre eller var iofs lika trött som vanligt men det kändes skönt att det var varmt när vi gick upp. Vi hade planer på att skippa frukosten och sova ännu längre men bestämde oss ändå för att gå när vi kom på att det var pannkakor. Dock hade de inte gjort special till mig denna gång och yoghurten är fortfarande slut då hade lika gärna kunnat va utan de torra mackorna med banan. 

Hade ledigt på förmiddagen så frågade Jess om jag kunde få hänga med mungon som skadade sig för någon dag sen. Det fick jag jätte gärna och fick med mig salvan som skulle sättas på ögonhålan då det sluta med att han förlorade ögat. Så vi börja med att hänga lite i skuggan, springa runt på gräset och försöka fördriva tiden. Vid 11 skulle det nämligen vara "söndagsmässa i kyrkan. Så strax innan 11 sprang vi tillsammans till kyrkan med de andra vandrandes efter. Väl framme i kyrkan skötte sig Fatty som han heter exemplariskt. Sov i mitt knä och slutade pippa och låta när vi skulle sjunga och pep sen igång när det var bönedags. 

Hela kyrkan, stämningen och folket var helt fantastisk. Det var the bushmen deras fruar och barn som mesta dels sjöng och när de kom till kyrkan var de alla på det stora flaket vi samla träd på för någon dag sen och traktorn körde dem fram. De sjöng och dansa på flaket och in i kyrkan. Vi sjöng amazing grace och dessutom sångerna vi sjunger på våra släktträffar hemma i Sverige haha!! Fast på engelska då och med inslag av Jesus och Gud. Tror att det var bra att jag hade Fatty att krama och hålla ett öga på annars hade det blivit lite för högkyrkligt och kristet för mig. 

Efter kyrkan var det meningen att jag skulle lämna tillbaka Fatty till Jess som uppfostrat honom och har hand om han nu när han är sjuk. Men efter att ha letat vid hennes stuga, kontoret, baren och alla ställen de brukar hänga på sa till slut Evert att jag fick ta med han tillbaka till Village och barnvakta. Så upp på bilen och iväg till Village med Fatty i famnen. Vi spendera lunchen tillsammans genom att han nosa på min fisk så jag fick halva och sen slängde jag i mig resten för att kunna barnvakta honom runt allas fötter som trampa omkring. 

Trodde att Jess skulle hämta upp han i the Village men  när hon inte kom fick Fatty följa med till stugan för att sova middag, vilket gick fortare än jag trott! Med handduk på magen för att undvika kiss i sängen(mig hade han redan kissat ner 3 ggr) och Kajsas snarkningar bredvid tog det bara några sekunder innan Fatty sov lika djupt han. Blev en lång powernap för dem två och jag bara njöt av mitt mysiga sällskap. 

Efter ombyte så gick vi till farmen igen med förhoppningen om att han inte skulle hinna kissa ner mig. Hann fick dessutom bli omplåstrad av doktor Johanna med en ny kompress på ögat. Väl framme på farmen och med Fatty tillbaka hos mamma visade det sig att Jess kört vilse trots GPS och därför precis kommit tillbaka. 

Fick även eftermiddagen off så försökte leta upp Marieta för att fråga om vi fick låna hennes hundar för Sleep out inatt. Då hon sov hitta jag istället hundarna och hängde på gräsmattan med de inte så små valparna längre. Hängde och hängde gjorde  vi  knappt heller då de två bara leker och busar. Döva Beaty som försöker lekskälla skrämmer dock livet ur brorsan Brutus när hon låter som att hon ska döda han. Det är även då leken brukar ta paus för att sen fortsätta lika galet tills nästa skall. Till slut tröttna de i alla fall och somna båda två bredvid mig på gräsmattan. 

Blev avbruten mitt i min sleep out av att Evert kom och fråga om jag ville hjälpa Tyla att mata bebis spring bocken de hitta för några dagar sen. Det är dock inte en springbock utan en stenbock! Fick följa med in på kontoret där den för tillfället bor i en låda. Min uppgift var dock inte att mata då man måste göra detta på ett speciellt sätt för att den inte ska få det i lungorna. Så jag fick istället en lite äckligare uppgift men helt okej för mig då det känns som att det faktiskt är så djurriket funkar. Jag fick hålla i kroppen med ena handen och andra handen skulle "kittla" hennes anal då mamman vanligtvis slickar där för att bebisen ska dricka. Till slut drack hon och riktigt mycket också, var så himla gulligt att se. Efter maten var det dags att försöka få henne att bajsa så medan jag höll i främre delen så massera Tyla magen. Det gilla hon dock inte och lyckades rispa bra rispor i armarna på mig så till slut gav vi upp och hon fick läggas tillbaka i lådan. 

Då fick jag istället hälsa på en annan parvell nämligen en bebis bat ears fox!!!! Den hade precis öppnat ögonen och var så gosig och söt. Marieta skulle komma tillbaka och mata den vid 17 så jag leta upp Kajsa så hon också fick vara med och se. Vi passade även då på och fråga om vovvarna och det var helt okej så ikväll sover vi på Marietas bakgård med alla hundar! 

Efter detta var tanken att vi skulle chilla vid baren och bara varva ner tills bilen med mat skulle åka tillbaka till The Village, så blev det ej! Plötsligt hör vi hur någon skriker att en krokodil tagit sig in till babianerna. Vi tror knappt våra öron och springer och kollar och mycket sant, inne hos de mest dominanta och galna babianerna har en av bebis krokodilerna lyckats ta sig in från sin egen inhägnad. Alltså typ 100 m inklusive 3 tidigare inhägnade med babianer. Vi hade hoppats på kaos, blod och tårar men babianerna skrek bara och höll säkert avstånd. En som jobbar här och två bushmens gick till slut in med pinnar och skulle hämta den. Även detta smärtfritt tråkigt men turligt nog. En av dem grwppa bara krokodilen i vattnet och babianerna skrek lite men var nöjdast över att den var ute. 

När allt var frid och fröjd igen åkte vi tillbaka till the Village med all mat. Nu hänger jag i köket med Kajsas lag som ska laga maten. Hon är dock inte här än och just nu pratar alla tyska så håller mig i bakgrunden tills det är dags att göra min mat. Som vanligt är jag nog den enda som får bra mat ikväll utan sand, bark och skalbaggar. Det återstå och se! 

Uppdaterar imorgon om hur det gått med mat och sleep outs och allt annat , kan nog hända en hel del!

Kommentera

Publiceras ej