Hade en minst sagt spännande förmiddag! Började helt normalt med uppstigning vid halv 7, frukost och sen promenad till farmen. Hamnade på food prep idag med, tydligen skulle man inte ha det flera dagar i rad men jag fick det som tur var. Så var bara att skära lite i en åsna, gräva bland matrester, skära upp frukter och grönsaker och fördela allt rätt till varje djur. 

Har fått ett nytt favoritdjur, landsköldpadda,hur söta som helst! De får ene bladning av sallad, äpplen, kaktus, äggskal och kattmat. Dessa är i en stor inhägnad så när vi lagt upp maten måste man leta upp alla små sköldpaddor och sätta dem vid maten då de inte kan gå så långt. Efter det mata vi vervetsen som är helt vilda, de kallas "veinmonkeys" då de är ute efter att bita en i ens vener... Så en får stå och kasta jordnötter till ett hörn i inhägnaden och en annan får fylla upp med mat i andra hörnet. 

När vervetsen väl fått mat så var det dags för surikaterna, göra rent matskålen och fylla upp alla hål de grävt så de inte gräver sig ut. Så medan jag fyllde hål och de två andra gjorde rent skålen eller ja däcket. Då hände det spännande, medan jag vänta så satte jag mig ner så surikaterna kunde hälsa så den ena kom fram och var jätte söt och nosa på mina hand. Sen plötsligt hoppar hon och biter mitt över hela hakan och underläppen. Jag får sån panik att jag bara ställer mig upp vilket betyder att hon håller kvar ett tag och sen släpper. Försökte spela cool eftersom så många andra blivit bitna men till slut bröt tårarna ut och sluta aldrig. Värre blev det sen när en av tjejerna säger "men Johanna de äter ju ägg?!?!". Paniken var total och jag börjar leta efter Miguel som hade hand om oss idag och han fick nog lika mycket panik när han såg mig och ännu värre när man fick höra om allergin. Så han tog mig till sjuksköterskan som tog mig till sjukstugan, världens goaste och gulligaste kvinna som kramade mig så då grät jag ännu mer hahaha! Hon tvättade i alla fall rent och satte på anti-bakteriell salva och ville först ge mig en allergitablett men eftersom jag har mina egna var det bättre att jag tog dem. Så när jag väl var omplåstrad vandra jag tillbaka till the Village, fortfarande skakis och gråtfärdig. Plötsligt när jag går får jag en känsla av att jag är förföljd, när jag vänder mig om kommer de två vårdsvinen pumba 1 & 2 skuttandes med mat runt hela munnen. De hade följt efter mig hela vägen och gjorde mig sällskap enda fram till stugan. Då gick det inte att vara ledsen längre utan istället skratta jag så jag grät. 

Väl tillbaka i the Village hade det börjat klia på halsen och ansiktet rodnade men efter en allergitablett och massor av vatten blev det bättre. Jag gick därför tillbaka till farmen och hjälpte dem mata gamarna och städa. Nu är det mest bara svullet och ser väldigt äckligt ut med salvan och blodet blandat men ska duscha efter lunchen och tvätta rent allt igen. Det positiva med att bli biten eller skadad, alla de gamla blir så nyfikna så nu plötsligt är jag vän med alla och de hälsar och frågar hur jag mår. Ganska ironiskt men men något gott ur det dåliga, typ! 

Lunch nu och förhoppningsvis en lugn eftermiddag. Mamma & pappa, oroa er inte jag mår prims ballerina och i värsta fall får jag ett ärr men HEY jag betala ju en svindyr försäkring! 

1 kommentarer

Nils Gustafsson

06 Oct 2014 19:00

Jävlar vilken actionfylld dag! Tur att det fanns folk som kunde ta hand om dig.

Kommentera

Publiceras ej