Maten var inte tipptopp igår.. Det var korv, kött, kyckling, vitlöksbröd och potatisgratäng. Och ingen av volontärerna visste om mina allergier och allt hade blivit blandat så det blev cola och chili chips som var alldeles för starka. Som tur var hade alla hungerkänslor gått över och jag ville bara gå och lägga mig. 

Sov som ett litet barn inatt, frös inte och vakna bara då och då. Efter frukosten var det äntligen dags för foodprep. Nu fick vi dessutom våra egna grupper så jag är med Owls tillsammans med Caroline från Danmark och sen två tyskar, massor med tyskar här. Det verkar som en riktigt bra grupp än så länge, hjälpsamma och trevliga. 

Alla olika grupper matar och städar hos olika djur vi fick den bruna hyenan, några av babianerna, några av vervetsen, 2 surikater(de blygaste tråkigt nog:(), sköldpaddorna, gamarna, katterna(crazy catlady här med!!), kalkonerna(som man måste jaga ut ur sina inhägnaden varje morgon och in igen varje kväll när de spridit sig på farmen..) och till sist hade vi alla fåglar som är i en stor inhägnad. Inte de roligaste, sötaste eller coolaste men det är i alla fall djur och har redan fått hört att de djur vi har verkar tycka om mig så tummen upp för det. 

Så vi fick lära oss vad alla olika djuren ska ha, hur mycket, vilken tid osv. och turligt nog ska vi göra detta 3 dagar till så till slut kan man det nog! Jag som nästan blivit rastlös senaste dagarna var överlycklig över att få en kratta i handen, tömma en damm och springa å hämta sköldpaddor som skulle få mat. 

Det tog längre tid än tänkt och vid lunch var man rejält hungrig. Idag var det fish and chips vilket för mig betydde enbart en fisk dock en stor bit. Det har inte riktigt fattat att jag inte kan ta av samma om de varit bredvid men från och med ikväll får jag göra min egen mat turligt nog. Fick äntligen ta en dusch efter lunchen och sen hängde vi vid poolen en stund. Juste innan lunch fick kajsa lite sällskap av en struts som drack lite vatten från poolen precis bredvid henne haha!! 

På eftermiddagen återstod det vi inte hann på morgonen och lika så eftermiddagens matning. Vi skulle även gjort rent ett vattenfall som jag insåg nu att vi glömde. Nu kommer det bli "damn newbis they never do anything right" för det är lite så det är. Alla "gamla" HATAR de nya i alla fall när de är i grupp och ja vissa när de är själva också. Vi blir ofta och gärna tillrättavisade om saker som sen alla gamla gör tvärtemot. Även små saker som när man hälsar är vi inte heller värdiga för. Så ge det en dag till så har jag exploderat. 
En sak som är säker är att alla vi nya kommer ta hand om nästa veckas nya som om de vore våra egna barn!! 

Vid halv 5 var det sagt att det var någon slags sport och att ALLA var tvungna att var där speciellt de nya. Vilket var min grupp av de nya och 2 andra nya.. Och eftersom 8 (hela en mer gamla var där var det återigen snack om hur vi uppförde oss. Men men, vi lossades som ingenting och var i alla fall med på touch rugby som det till slut blev. Jag tar sport alldeles för seriöst så efter några vändor kunde jag knappt andas, men en newbi ger aldrig upp haha!! Så var med i alla fall nästan hela tiden och försökte sen leta upp Kajsa och Anne-Sofi! Då visa det sig att de myst med "bateardfox" och massa andra djur... Lagom avundsjuk men jag har ju 3 veckor till så ska nog hinna jag med. 

Vid 6 skulle jag möta upp gruppen som skulle laga mat för kvällen. Tog ett tag innan alla förstod mina allergier och varför men jag fick i alla fall en egen kastrull och kunde göra min egen köttfärs, pasta och grönsaker. Första gången jag nästan hade för mycket mat och alla sa under hela tiden vi laga det "är du säker på att du inte ska ha mer". Oturligt nog tog min arbetsskada över så även fast det inte var jag som skulle laga mat eller diska så gjorde jag ju självklart det. Och under middagen, vilka tror ni de utser som diskare? Owls, men bara newbis. Så det var bara att börja diska allt och allas grejer igen... Vid 21.00 var vi äntligen klara och jag somna på två röda verkligen. 

Kommentera

Publiceras ej