Det blev en lugn kväll för mig ändå! Efter att vi fått mat började Kajsa känna av migrän så vi gick tillbaka till the Village för att hämta medicin. Vid det laget var det dessutom KOLSVART! Stjärnhimlen lyste upp hyfsat men på stigen såg man inte mycket och vi både glömde våra ficklampor så med iPhone-lampan hitta vi till slut hem. På vägen tillbaka hade jag med min pannlampa som lyser ca 70 m framåt och plötsligt ser vi ett par ögon ute bland träden. Först tänkte vi att det säkert bara är en katt men när vi kom närmre såg vi att det var en WILDERBEAST! Vettskrämda börja vi springa och skratta så vi grät samtidigt. Vi överlevde, men hjärtat satt i halsgropen. 

Kvällen fortgick som förra, vissa dansa på borden, vissa körde beerPong och vissa försvann tillsammans ut i mörkret. Ni som följde min blogg förra året vet att det var som Paradise Hotel där nere, det är det samma här. Cordinators får inte ha förhållande eller intimkontakt med volontärer-har de ändå. Alla är med alla trots pojkvänner/flickvänner hemma och alla super dig redlösa tills de knappt kan gå. Som mannen som på något sätt äger gården med Marieta säger "det finns alkoholälskarna och djurälskarna på den här farmen, inget där emellan." Glad att kunna klassa mig till det sist nämnda för det är mer drama här än i Big Brother. 

Det blev i alla fall en någorlunda tidig kväll där alla fyllisar gav mig och Kajsa kärleksförklaringar om hur roliga, underbara och allt vad vi nu var. Inte lika många som mindes det vid frukosten... Som i sig var en sorglig historia, leverans bilen kom aldrig som den skulle igår så fanns ingen yoghurt så blev två torra mackor med banan för mig. Efter det var det dags att säga hejdå till alla som åker hem. Bland annat några andra danskor som varit dem jag och Kajsa fastnat för mest av "the oldies". Tråkigt som tusan men samtidigt lite avis då jag saknar riktig säng, riktig mat, riktig toa, riktigt allt!!! 

Tråkigt nog var det foodprep dags för mig idag, har dock gått ganska bra och klarat mig utan utslag. Jag och Kajsa har dessutom räknat ut att det troligtvis är vår sista foodprep så de känns ganska okej. Förhoppningsvis får jag vara i skolan imorgon som jag skulle fått idag men pga ja jag vet inte vad hamna jag där istället! 

Alla verkar dock haft en riktigt dålig förmiddag. Jag fick göra i princip ALLT själv pga att mina två team-mates tappade hjärnan och handlingskraftigheten igår under lapa night. Har därför städat 3 inhägnader själv, hackat all frukt & kött, matat hälften av djuren och städat hela food prep area medan tjejerna stått som uggleholkar. Dessutom lyckades jag ta en helt galen kaktus(sköldpaddorna äter det) som vanligtvis man får 3-4 stickor av- jag fick 50, bara i händerna och då satt det sen på benen och armarna med! Ja juste sen får vi inte glömma gässen som  attackera mig när jag skulle jaga ut kalkonerna på grön bete. Kajsa skratta så hon grät när de börja jaga mig allihopa. Kajsas ena team-mate dök förresten över huvudtaget inte ens upp så hon var inte heller så glad. Anso var i skolan där barnen slagits och varit jätte ouppfostrade. Och övriga vänner har alla vart med om en nära döden upplevelse. De skulle starta nya gräsbränder och allt gick perfekt tills elden plötsligt hoppat över till lifeline som ingen ens sett så den var redan i full gång. Så upp över stängsel eller in i bilen som körde 120km/h på de små sandvägarna. Väl framme hade bara volontärerna spadar och sand för att släcka bränderna vilket inte var det bästa. Många tappa bort varandra och vissa hamna i sin chock pga omfattningen på elden. Den blossa upp två gånger och nu i efterhand är alla som varit i branden som spöken. Måste varit så sjukt läskigt! Glad att vår hölls under kontroll och gick bra. 

Eftermiddagen blev dock spännande då mitt humör och tålamod helt försvunnit så när mina kompanjoner snacka skit angående att jag bad dem städa det de inte gjort rann bägaren över. Som vanligt kunde jag inte hålla käften och förklara då att om det var så att de var trötta på mig eller arga så fick det jätte gärna säga det till mig istället. Och cirka där eskalerade det till nej du snacka nej ni nej du osv osv så försökte förklara att det verka vara ett missförstånd alltihopa så vi kan släppa det. Så nu är vi alla fejk-glada och älskar varandra. 

Ska strax jaga in de där fågel-jäklarna och hoppas det går bättre än imorse. Förresten GLÖMT EN GREJ!!! Jaaaag fick mata gamarna idag!!! Stå med skålen och låta dem äta ur, mitt hjärta slog så hårt att jag inte var säker på om det var kvar inuti! 

Kommentera

Publiceras ej